Aşağıda boşanma davaları ve boşanma avukatı ile ilgili merak edilen konuları, boşanma davasının öncesi ve sonrasındaki süreçte avukatın önemini, avukatların talep ettikleri ücretleri ve adli yardım müessesini, iyi bir boşanma avukatının nasıl anlaşılabileceğini, avukatlıkta uzmanlık ünvanlarını, boşanma alanında uzman avukat kavramını, boşanma davası türlerini ve diğer aile hukuku davalarını açıklamaya çalıştık.

Konuyla ilgili sorularınızı lütfen aşağıya yorum olarak eklemeyi unutmayınız. Yorum olarak yazıların altına eklediğiniz sorulara en kısa sürede cevap vermeye çalışıyoruz. Yazıyı beğenmeniz halinde daha fazla kişinin okuması için sosyal medya hesaplarınızda paylaşırsanız seviniriz. İlginiz için teşekkür ederiz.

Boşanma Avukatı Kimdir ?

Boşanma avukatı genel olarak aile hukuku davaları alanında çalışan ve boşanma davaları konusunda tecrübe ve bilgi sahibi olan avukatlar için kullanılan bir ünvandır. Esasen avukatlık mesleğinde örneğin doktorlarda olduğu gibi resmi olarak uzmanlık alanları ve uzmanlık ünvanları bulunmaz. Doktorlar tıp fakültesi bittiğinde uzmanlık alanı belirleyerek bu alanda da eğitimine devam ederken hukuk fakülteleri 4 yıl sonunda tamamlanır ve baroya kaydolarak avukatlık ünvanı kazanılır.

Peki neden bazı avukatlar boşanma avukatı ünvanını kullanmaktadır ? Resmi olarak böyle bir ünvan olmasa da genel olarak boşanma davaları ve diğer aile hukuku davaları alanında çalışan avukatlar doğal olarak kendilerini boşanma davası avukatları olarak tanıtmaktadırlar. Yeni avukatlık kanunu tasarılarında da avukatların bilgi ve tecrübelerine göre, gerçekleştirdikleri yüksek lisans ve doktora eğitimlerine göre ceza avukatı, ticaret avukatı gibi ünvanlarının önünün açılması planlanmaktadır.

İyi Avukat Nasıl Anlaşılır ?

İnternette sürekli en iyi boşanma avukatı gibi aramaların yapıldığını bilmekteyiz. Genellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerde boşanma hukuku gibi alanlarda uzmanlaşmış avukatlara rastlamak mümkündür. Yukarıda da değindiğimiz gibi iyi bir avukatın en önemli iki kriteri uzman olduğu alandaki bilgisi ve tecrübesidir. Avukatın bilgisi gerçekleştirdiği akademik kariyer ve yayınladığı makale ve kitapları ile ölçülebilir. Elbetteki iyi bir avukatın illa ki makale, kitap yazması veya akademik kariyer gerçekleştirmesi zorunlu değildir ancak bunlar size avukatın bilgisi konusunda fikir verebilir.

Diğer bir ölçü ise tecrübedir. Avukatın tecrübesi de meslekteki süresi, daha önce boşanma ve aile hukuku alanında takip ettiği dava sayısı, başarılı bir şekilde neticelendirdiği yargılamalar ile ölçülebilir. Bunun için görüştüğünüz avukatın daha önce ne tür davalara baktığını, daha önce elde ettiği olumlu neticeleri kendisine sorabilirsiniz.

hukuk danışmanlığı

Boşanma Davası Avukatları

Boşanma davanıza bakacak bir avukat arıyorsanız öncelikle bulunduğunuz ilin baro levhasını kullanmanız mümkündür. Her ildeki baronun internet sitesinde baro levhası bulunmaktadır. Ancak boşanma davası avukatları şeklinde baro levhasında bir ayrım bulunmaz, sadece avukatların iletişim bilgileri yer alır.

Bu konuda tanıdıklardan tavsiye almak diğer yöntemlere göre her zaman daha olumlu sonuç verir. Daha önce boşanma konusunda bir yakınınızın çalıştığı ve memnun kaldığı avukat sizin için doğru avukat olabilir. Görüştüğünüz avukata daha önce hangi boşanma davalarına baktığı ve nasıl sonuçlar aldığı gibi soruları yöneltebilirsiniz.

Hangi Davalara Bakar

Boşanma avukatları boşanma davaları başta olmak üzere diğer aile hukuku davalarına da bakmaktadırlar. Boşanma davalarının çeşitli türleri bulunmaktadır. Anlaşmalı boşanma, çekişmeli boşanma yanında zina sebebiyle boşanma, terk sebebiyle boşanma, akıl hastalığı sebebiyle boşanma gibi çeşitli özel boşanma türleri de bulunmaktadır. Bunun haricinde boşanmanın butlanı, boşanmanın iptali gibi boşanmayı sona erdirebilecek farklı dava türleri de mevcuttur. Bir de boşanma sonucunu doğurmamakla birlikte fiili olarak ayrı yaşamayı sağlayan ayrılık davasını da zikretmeyi unutmayalım.

Bunun yanında velayet davaları, babalık davaları, nafaka davaları, kişisel ilişki davaları, boşanma ve aile hukukundan kaynaklı tapu iptal tescil davaları, mal paylaşımı davaları, katılma alacağı davaları gibi aile hukukunu ilgilendiren çeşitli davalar da boşanma avukatları tarafından takip edilmektedir. Ayrıca ailenin korunması hakkında kanun kapsamında koruma talepleri ve kolluk ve savcılık nezdinde gerçekleştirilecek diğer talepler de boşanma avukatlarının faaliyet alanları içerisindedir.

Dava Öncesi ve Sonrası

Boşanma davası öncesi, boşanma sürecinin sağlıklı bir şekilde neticelendirilmesi için son derece önemlidir. Öncelikle avukat müvekkilinin derdini ve taleplerini iyi bir şekilde analiz ettikten sonra karşı tarafla ve varsa karşı tarafın avukatıyla sağlıklı bir müzakere sürecini başlatmalıdır. Bu müzakere boşanma davasının müvekkili için en sağlıklı ve en hızlı şekilde sonuçlanmasını sağlayacaktır.

Bir boşanma eğer şartları mevcutsa anlaşmalı boşanma ile bir kaç hafta içerisinde neticelendirilebilirken, eğer çekişmeli boşanma davası şeklinde dava açılırsa bu süre uzun yılları alabilmektedir. İşte bunu bertaraf etmenin yolu da dava öncesinde iyi bir analiz ve müzakere sürecini işletmektedir. Karşı taraf ile gerçekleştirilecek dava öncesi analiz ve müzakere sürecinde taraflar anlaşmalı boşanma davası için protokol gerçekleştirmeye razı edilebilirlerse çok hızlı bir şekilde bu süreç sonuçlandırılabilir.

Dana sonrasında ise müvekkilin tazminat, nafaka, velayet gibi kazanımlarının elde edilebilmesi için yine avukatın rolü önemlidir. Mahkemenin hüküm kurması ile tazminat, nafaka fiili olarak doğrudan sizin uhdenize geçmemektedir. Tazminat veya nafakanın karşı taraf tarafından size ödenmesi, velayetini kazandığınız çocuğunuzun da size teslim edilmesi gerekir. Eğer bu ödeme ve teslim gerçekleşmezse icra kanalına başvurmanız icap eder. Avukatınız mecbur kalınması halinde gerekli icra takibi ve savcılık suç duyurularını gerçekleştirilerek mahkeme ile hak ettiğiniz kazanımlarınızı elde etmenize yardımcı olur.

Boşanma Davasında Avukatın Önemi

Yukarıda sayılanları tek başınıza gerçekleştirmeniz her zaman çok kolay değilidir. Boşanma kararına gelen süreçte zaten taraflar manevi olarak büyük bir yıpranmaya maruz kalmaktadırlar. Bu haleti ruhiye içerisinde sağlıklı bir şekilde düşünmek ve karşı tarafla boşanmanın sonuçları hususunda müzakerede bulunmak çoğu zaman pek de mümkün olmamaktadır. İşte bu noktada avukatınızın önemi ortaya çıkar. Avukat sizin adına müzakere sürecini sağlıklı bir şekilde sürdürür ve neticelendirir.

Ayrıca boşanma davaları son derece teknik davalardır ve yukarıda da değindiğimiz gibi pek çok çeşidi bulunmaktadır. Yargılama usulü son derece teknik ve keskin usul kurallarına sahiptir, boşanma davaları ise diğer hukuk yargılamalarının da ötesinde kendi şahsına münhasır bazı usul ve esasa ilişkin kurallar içermektedir. Sizin bu kurallarının tamamına hakim olmanız elbetteki mümkün değildir. Dava türünün seçilmesi, dilekçelerin hazırlanması, delillerin ileri sürülmesi, duruşmanın takip edilmesi, temyiz dilekçesinin hazırlanması hep profesyonel bir hukuki destek almanızı gerektirir. Yargılama sürecinde gerçekleştireceğiniz bir usuli hata haklı olan davanızı kaybetmeniz ile neticelenebilir.

Diğer Aile Hukuku Davaları

Aslında genel hatlarıyla yukarıda da değindiğimiz diğer aile hukuku davaları boşanma avukatlarının boşanma davası haricinde takip ettikleri diğer davalardır. Velayet davaları bu davalara örnek verilebilir. Müşterek çocuğun velayetinin kaldırılması veya değiştirilmesi için açılan velayetin değiştirilmesi ve velayetin kaldırılması davaları bulunmaktadır. Boşanma davası ile velayeti karşı tarafa verilen müşterek çocuğun sonraki süreçte alınabilmesi velayetin değiştirilmesi davası ile mümkün olabilmektedir.

Bunun haricinde nafaka davaları da bu tür davalardan sayılabilir. Boşanma davası ile karara bağlanan nafaka sonraki süreçte şartların değilmesi sebebiyle nafakanın kaldırılması, nafakanın arttırılması veya azaltılması davalarına konu olabilir. Örneğin boşanma davasında karşı tarafa belli bir miktar nafaka ödemenize karar verildi ve sonraki süreçte karşı taraf çalışmaya başladı ve ekonomik durumunda iyileşme meydana geldi veya siz işsiz kaldınız ve ekonomik durumunuz kötüleşti. Bu durumda nafakanın kaldırılması veya nafakanın azaltılması davaları açabilirsiniz.

Mal paylaşımı davaları da evlilik süresince elde edilen mal varlığının paylaşılması amacını taşır. Boşanma davası neticelendikten sonra mal paylaşımı davası ile evlilik süresince karşı tarafın edindiği mallardan kendi payınız olanın tarafınıza verilmesini sağlayabilirsiniz. Mal paylaşımı rejiminin geçerli olduğu evliliklerde evlilik süresince eşinizin satın almış olduğu menkul ve gayrimenkullerde sizin yüzde 50 pay sahibi olduğunuzu unutmayınız. Avukatınız sizin adınıza mal paylaşımı davası ikame ederek hakkınız olan mal varlığını karşı taraftan almanızı sağlayacaktır.

Boşanma Avukatı Ücretleri

Ve geldik yine internette en çok sorulan sorulardan olan boşanma davası ücreti, boşanma avukatı ücretleri meselesine. Diğer yazılarımızda da çeşitli vesilelerle belirttiğimiz gibi avukatlık mesleğinde standart bir vekalet ücreti uygulaması bulunmamaktadır. Her avukat kendi bilgi ve tecrübesine göre ve sizin davanızın mahiyetine göre bir ücret belirlemektedir. Bunun için avukat ile gerçekleştireceğiniz yüz yüze görüşmede tarafınıza gerçekleştirilecek hukuki danışmanlık ve avukatlık hizmeti karşılığında belli bir ücret belirtilecektir. 2018 yılı avukatlık asgari ücret tarifesi ve baroların yayınladığı tavsiye niteliğindeki avukatlık ücret tarifelerine göz atmakta fayda var.

Boşanma Davası Ücreti

Avukatın vekalet ücreti yanında bir de davayı açmak için gerekli harçlar ve masraflar bulunmaktadır. Bu harç ve masraflar eğer dava sizin lehinize neticelenirse karşı tarafa yüklenir ve gerçekleştirdiğiniz harç ve masraf ödemelerini karşı taraftan tahsil edebilirsiniz. Tabi ki tersi durum da söz konusu olursa yani davayı kaybederseniz ödediğiniz harç ve masraflar yanında karşı tarafın gerçekleştirdiği harç ve masrafları da ödemek mecburiyetinde kalırsınız.

Boşanma davası harç ve masrafları her yıl yayınlanan harçlar kanunu genel tebliğine göre belirlenmektedir. Sitemizde yer alan 2018 yılı Harçlar Kanunu Genel Tebliği sayfasından güncel maktu ve nispi yargı harçlarını görebilirsiniz.

Boşanma Davalarında Adli Yardım

Çoğu kişi bağımsız olarak olarak ekonomik geliri olmadığından boşanma davası açmaya ve avukat tutmaya cesaret edememektedir. Haklı olmasına rağmen bu haklılığını yargı makamına taşımaktan ekonomik gerekçelerle çekinen bu kişiler için de yasal bir kolaylık bulunmaktadır. Eğer ekonomik olarak imkanınız olmadığını muhtarlıktan veya ilgili idari mercilerden alacağınız fakirlik kağıdı gibi belgelerle ispatlayabiliyorsanız bulunduğunuz ilin barosuna başvurarak tarafınıza adli yardımda bulunulmasını talep edebilirsiniz.

Adli yardım hem mahkemeye ödeyeceğiniz harç ve masrafların karşılanmasını hem de avukata ödeyeceğiniz vekalet ücretinin karşılanmasını sağlar. Böylece hiç bir harç ve masraf ödemeden baronun görevlendireceği avukat aracılığı ile davanızı ikame edebilirsiniz. Ancak yine unutmamanız bir husus vardır ki davanızda haksız çıkarsanız yani davayı kaybederseniz hem kendi ödemeniz gereken harç, masraf ve vekalet ücretini hem de karşı tarafın ödemesi gereken harç, masraf ve vekalet ücretini ödemek mecburiyetinde kalırsınız.